Regulamentul competiției

Data:                     23 februarie 2019

Locația:                Vivo Mall

Tarif:                     Gratuit

Participare:        Pe echipe (echipele sunt mixte și sunt formate din școlari și preșcolari)

Condiții de participare:

  1. Achiziția unui kit robotic M.E.R.S. Asamblarea acestuia se va face în cadrul atelierului gratuit de asamblare
  2. Participarea în cadrul competiției, pe echipe se face DOAR cu robotul achiziționat din cadrul M.E.R.S special pentru competiție. Nu sunt permiși în concurs alți roboți.
  3. Participarea în cadrul competiției se face pe bază de înscriere.

Desfășurarea evenimentului:

PARTEA 1 Strategii

Sosirea participanților, discuții libere și strategii pentru formarea echipelor și participarea în concurs coordonate de instructorii M.E.R.S.

Jocuri tematice, prezentarea noutăților în materie de gadgeturi. 

PARTEA 2 Prezentare

Prezentarea centrului M.E.R.S., programă pedagogică, metodologie, kit-uri, scop educațional.

Prezentarea sponsorilor prezenți între probele de concurs în timpul în care juriul deliberează. 

PARTEA 3 Super Robotul

În această probă se apreciază caracteristicile robotului: performanță, abilități, mișcări. Proba constă în prezentarea roboților și a performanțelor acestora. Fiecare echipă va prezenta roboții din recuzită, ce știu aceștia să facă și cu ce sunt diferiți de ceilalți.

Vom descoperi roboți care se mișcă, ocolesc obstacole, prind diverse obiecte, roboți cu telecomandă, roboți programați și chiar roboți umanoizi.

Prezentatorul va face cunoscută fiecare echipă nominalizând pe rând fiecare membru al echipei și robotul cu care concurează. Copilul împreună cu prezentatorul vor descrie abilitățile robotului și în același timp elevul participant va demonstra funcționalitățile robotului. 

PARTEA 4 Super Echipa

Super echipa va fi stabilită în urma unor probe de îndemânare: menținerea unui traseu propriu prestabilit, utilizarea cu telecomandă: parcare robot, explorare puncte cardinale predefinite, RoboFotbal, probe de îndemânare diverse și amuzante care ne vor oferi o distracție pe măsură!

Proba 1: Robo Fotbal

Probă de îndemânare:

Echipele vor concura câte două, perechile vor fi desemnate prin tragere la sorți la fața locului. Echipa care va înscrie cât mai multe goluri în 5 minute va fi desemnată câștigătoare și va obține 30 puncte. Fiecare echipă va obține câte 5 puncte suplimentare pentru fiecare gol înscris.

Proba 2: Traseu cu jaloane

Probă de îndemânare și viteză:

Echipele vor concura câte două, perechile vor fi desemnate prin tragere la sorți la fața locului. Echipa care traversează prima cu toți roboții linia de sosire va fi desemnată câștigătoare și va obține 30 puncte. Fiecare echipă va obține câte 5 puncte suplimentare pentru fiecare jalon care râmâne în picioare. Roboții din fiecare echipă vor participa pe traseu pe rând, în stilul predarea ștafetei, când primul robot al unei echipe termină traseul, intră în acțiune cel de-al doilea robot, jaloane dărâmate vor fi repuse pe poziție de un reprezentant al centrului pentru fiecare robot.

Proba 3: Cursă de viteză pe circuit cu pante și suprafețe drepte

Probă de viteză:

Echipele vor concura câte două, perechile vor fi desemnate prin tragere la sorți la fața locului. Echipa care traversează prima cu toți roboții linia de sosire va fi desemnată câștigătoare și va obține 30 puncte. Fiecare echipă va obține câte 5 puncte suplimentare pentru fiecare pantă traversată și 0 puncte suplimentare pentru traversarea pe partea dreaptă a traseului. Roboții din fiecare echipă vor participa pe traseu pe rând, în stilul predarea ștafetei, când primul robot al unei echipe termină traseul, intră în acțiune cel de-al doilea robot.

Proba 4: Labirint

Probă de îndemânare:

Echipele vor concura câte două, perechile vor fi desemnate prin tragere la sorți la fața locului. Roboții din fiecare echipă vor participa pe traseu pe rând, alegerea oridinii de participare se va face prin tragere la sorți la fața locului (concurentul 1 al echipei A vafi in competiție cu concurentul 2 al echipei B). Va fi desemnat câte 1 câștigător dintre cei 2, câștigătorul va aduce câte 10 puncte pentru echipa sa.

Proba 5: Creativitate și îndemânare Pictură cu roboți

Probă artistică și creativă:

Fiecare echipă va participa pe rând la crearea unei picturi colective prin atașarea la roboți a unei pensule ce va fi scufundată în culori acrilice sau va folosi o minge scufundată în culori acrilice pe care o va plimba pe planșă (în funcție de posibilitățile de atașare a unui instrument de pictură, se va alege una din variante) și va realiza o pictură pe o planșă de hârtie de dimensiunea unui flipchart. Vor fi desemnate câștigătoare de către juriu picturile cele mai creative, cele mai vesele și cele mai artistice. 

PARTEA 5. Super montaj

Proba este una de indemanare, viteza și acuratețe.

Montaje electronice

Echipele vor concura câte două, perechile vor fi desemnate prin tragere la sorți la fața locului. Fiecare echipă va realiza 2 montaje urmărind schemele date. Participarea la această probă este colectivă, fiecare membru își aduce aportul la fiecare montaj. Echipa care va realiza prima cele 2 montaje va fi desemnată câștigătoare și va obține 30 puncte. Echipele necâștigătoare vor obține câte 10 puncte pentru fiecare montaj realizat. Fiecare echipă va obține câte 5 puncte suplimentare pentru acuratețea fiecărui montaj. (dacă respectă 100% schema dată, nu adaugă mai multe piese, nu fac traseul de la baterie la LED mai lung decât în schemă, respectă poziția pe planșă conform schemei, pentru jurizare se vor face poze)

Montaje electronice pe breadboard

Echipele vor concura câte două, perechile vor fi desemnate prin tragere la sorți la fața locului. Fiecare echipă va realiza 2 montaje urmărind prototipul exemplu. Participarea la această probă este colectivă, fiecare membru își aduce aportul la fiecare montaj. Echipa care va realiza prima cele 2 montaje va fi desemnată câștigătoare și va obține 30 puncte. Echipele necâștigătoare vor obține câte 10 puncte pentru fiecare montaj realizat. Fiecare echipă va obține câte 5 puncte suplimentare pentru acuratețea fiecărui montaj. (dacă respectă 100% schema dată, nu adaugă mai multe piese, nu fac traseul de la baterie la LED mai lung decât în prototip, respectă poziția pe breaadboard conform prototipului, pentru jurizare se vor face poze)

Montaj Arduino și breadboard

Echipele vor concura câte două, perechile vor fi desemnate prin tragere la sorți la fața locului. Fiecare echipă va realiza 1 montaj urmărind prototipul exemplu. Participarea la această probă este destinată elevilor din grupele de Tehnicieni Începători (modulul 2 de robotică) pentru a aduce puncte echipelor din care fac parte. Echipa care va realiza prima cele montajul va fi desemnată câștigătoare și va obține 30 puncte.

PARTEA 6: Știi și câștigi – concurs interactiv pentru public

Proba aceasta este destinată echipelor neparticipante în competiția cu roboți pregătite să facă față jocului interactiv și noțiunilor tehnice din cadrul concursului.

Toate echipele vor participa simultan, va răspunde la întrebările puse de prezentator/ profesor al centrului prima echipă care apasă pe butonul de concurs, dacă răspunsul este greșit sau nu dă un răspuns, următoarea echipă care apasă pe butonul de concurs poate răspunde. Fiecare răspuns corect aduce echipe câte 5 puncte. Echipele vor răspunde la 20 de întrebări.

Câștigători:

Premiul 1: fiecare participant va câștiga o diplomă, 1 modul (1 lună cu o ședință de 50 de minute pe săptămână în fiecare luni de la 14.30 la 15.20) de curs RoboRobo + premii sponsori

Premiul 2: fiecare participant va câștiga o diplomă, 1 modul de dezvoltare personală (1 lună cu o ședință de 50 de minute pe săptămână luni la 17.30-18.30 sau marti de la 17.30-18.30) + premii sponsori

Premiul 3: fiecare participant va câștiga o diplomă,  1 modul de educație financiară (1 lună cu o ședință de 50 de minute pe săptămână vineri de la 18.00 la 19.00) + premii sponsori

Premii suplimentare, inclusiv o diploma de participare, se vor da pentru probe individuale iar echipele câștigătoare vor fi alese de juriu.

Juriul este format din: reprezentant MERS si reprezentantii partenerilor

    Câmpurile marcate cu [*] sunt obligatorii şi trebuie completate. Vă mulţumim.